COVID-19, samen staan we sterk!

 

De huidige situatie rondom het Coronavirus raakt ons allemaal. Als foodpartner van Horeca en Catering streven we ernaar de gezondheid en veiligheid van onze collega’s, klanten en relaties te waarborgen. We volgen daarom uiteraard de richtlijnen vanuit het RIVM en doen daarnaast zo veel mogelijk om onnodige risico’s te vermijden. We houden u graag op de hoogte van de voorzorgsmaatregelen die wij nemen en de mogelijke oplossingen die wij u kunnen bieden in deze moeilijke periode.

 

Wat kunt u de komende tijd van ons verwachten?

 

Gezien de omstandigheden is onze dienstverlening gewijzigd ten opzichte van wat u van ons gewend bent. Voor ons allemaal is het een onzekere situatie en onbekend hoe lang het gaat duren. Samen kunnen we deze periode overbruggen. Wij willen u graag ondersteunen in deze tijden door oplossingen en service te bieden voor in de keuken.  

 

Geen fysiek bezoek, maar wel contact! 

Onze (National) Accountmanagers en Culinair Adviseurs doen voorlopig geen locatiebezoeken om uw gezondheid en die van onze collega's te beschermen. Wel zijn wij goed bereikbaar via telefoon, whats app en per e-mail. Wij denken graag met u mee in deze uitdagende tijd.

 

Heeft u vragen, advies nodig of mogelijk producten van één van onze merken? Neem dan contact op met uw contactpersoon.

 

Onze producten & levering

Onze collega's zijn zeer toegewijd en werken ondanks de huidige situatie continu door om ervoor te zorgen dat het aanbod van de producten op peil blijft. Er wordt alles aan gedaan om de collega's gezond en veilig te houden. In de afgelopen weken zijn op al onze locaties verbeterde veiligheidsmaatregelen ingevoerd. Daarbij schakelen wij nauw met onze distributiepartners en grossiers om u zo goed en veilig mogelijk te kunnen beleveren. Ondanks dat velen van u gesloten zijn, kunt u gebruik blijven maken van uw vertrouwde producten en wij houden rekening met de veranderende behoeftes in deze situatie. 

 

Voor meer actuele informatie kunt u ook terecht bij uw grossier omtrent de genomen maatregelen.

 

Lokale initiatieven 

Nestlé Professional (onderdeel van Nestlé Nederland) is partner van ‘Help de Horeca’, een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland. Veel van u en andere horecaondernemers zitten door sluiting van de horeca tijdelijk zonder inkomsten. Op dit platform kunnen mensen een waardebon kopen voor hun favoriete horecazaak. Deze waardebon kunnen zij verzilveren zodra de deuren weer opengaan. Zo hebben mensen iets leuks om naar uit te kijken en tegelijkertijd helpen ze (op korte termijn) de horecaondernemers.

Doet jouw horecazaak nog niet mee? Ga dan naar www.helpdehoreca.nl en meld jouw horecazaak vandaag nog aan. Deelname is gratis en in 10 minuten geregeld. 

Doe je al mee met #helpdehoreca? Er staat een toolkit voor je klaar met kant-en-klare social posts om te delen aan jouw klanten en er zijn raamposters beschikbaar.

Kijk voor meer informatie op www.helpdehoreca.nl.   

 

Waar kunnen wij helpen?

Onze Account Managers en Culinair Adviseurs staan voor u klaar! Heeft u hulp of advies nodig stuur dan uw vraag met uw contactgegevens naar [email protected] of vul het contactformulier in. 

 

Denk aan inspiratie voor recepten, meedenken voor maaltijdbezorgingsgerechten voor bij de consumenten thuis, meedenken welke producten handig zijn in deze situatie die extra gemak, snelheid en constante kwaliteit kunnen bieden afhankelijk van uw wensen en menukaart. Maar ook kunnen wij hulp bieden bij online zichtbaarheid, het aanleveren van afbeeldingen & beeldmateriaal en tips & tricks voor op social media.

 

In deze moeilijke periode merken wij ook dat onze voorraden van producten minder hard gaan, maar de houdbaarheid wel doorloopt. Wij willen deze producten graag aanbieden zodat deze nog goed benut kunnen worden. Heeft u interesse? Stuur een bericht met uw contactgegevens naar [email protected] of vul het contactformulier in.    

 

Wat kunt u zelf doen?

•  U kunt overwegen om gerechten te bezorgen bij consumenten thuis. Zorg voor een beperkte menukaart en kijk naar kant-en-klare maaltijden of maaltijden die de consumenten nog thuis kunnen afmaken - geef daarbij een instructie. Houd uiteraard de richtlijnen van RIVM aan bij bezorging en zorg dat je goed geïnformeerd bent over de financiële ondersteuning die de overheid mogelijk kan bieden. 

 

  Menukaart optimalisatie. Maak inzichtelijk welke gerechten voor u als ondernemer/chef de hoogste winstmarge hebben en welke het meest verkocht worden. Het “Boxen” van gerechten die populair zijn en waar de winstmarge hoog is. Dit verbetert de verkoop.

 

 • U heeft nu mogelijk tijd om nieuwe producten te testen die op de markt zijn. Denk aan het aanbod van Vegan / Vegetarische producten of kruidenpasta's en specerijen. Hier kunnen onze Culinaire Adviseurs u goed bij helpen (volgens de richtlijnen van het RIVM).

 

 U kunt het keukenteam trainen op de nieuwste kooktechnieken en ontwikkelingen.

 

 • Volg Horeca instanties (bijv. Food Inspiration #horecastaystrong), vakbladen (bijv. Misset Horeca), mede horeca of catering ondernemers, grossiers (bijv. podcast van Foodyard) om op de hoogte te blijven van de COVID-19 ontwikkelingen en voor inspiratie & tips tijdens deze moeilijke periode. Steun elkaar!

 

 • Laat je inspireren door online inspiratie op Gastronomixs, elke vrijdag is er een live stream van mensen uit het vak. 

 

 • Bekijk de gratis online trainingen van het Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH), kijk op hun website bij Stay Home Hospitality Academy.

 

We wensen u veel succes, gezondheid voor u en uw omgeving, daadkracht en creativiteit toe in deze periode. Hopelijk tot snel!