Zó maakt u voor iedereen een goede keuze: organiseer een koffieproeverij

dinsdag, 11 December, 2018

Zoveel mensen, zoveel smaken. Hoe zorgt u ervoor dat u de beste koffie voor uw organisatie kiest? Door het nuttige met het aangename te combineren! Creëer een positieve sfeer rondom de koffiekeuze en laat de organisatie mee proeven. Kleine moeite, groot plezier.

Organiseer een koffieproeverij.
Smaken verschillen: Laat de organisatie meeproeven

Medewerkers zijn de grootste koffiedrinkers van de organisatie. Werkgevers bieden graag een goede kop koffie aan, onder meer vanwege het positieve effect op de tevreden medewerkers. Het is dan ook niet voor niets dat zij vaak worden betrokken bij de koffiekeuze. Smaken verschillen, dus waarom medewerkers niet hun voorkeur laten uitspreken?

Organiseer een koffieproeverij en nodig van elke afdeling één of twee collega's uit. Zo kunnen medewerkers zelf invloed uitoefenen op hun koffie (en die van hun afdeling). En dat niet alleen, het is ook een leuke informele gelegenheid om elkaar eens beter te leren kennen.

​​​​​​Van koffieliefhebber naar ambassadeur

Schakel voor de gelegenheid een kantoorbarista in, dan is de koffiebelevenis pas echt compleet. Een barista maakt, versiert en serveert koffie en kan u er werkelijk alles over leren. Eén ding is zeker, na de proeverij is de organisatie een aantal blije medewerkers, koffieliefhebbers én ambassadeurs rijker.

Het belang van goede koffie

Koffie is van een niet te onderschatten invloed op de organisatie. Door de digitalisering en de opkomst van flexibele werkplekken stijgt de behoefte aan menselijk contact en daarin speelt koffie een belangrijke rol. Het belang van koffie op de werkvloer neemt toe.

Een echte sfeermaker

Wie een aantal koppen koffie per dag drinkt is in de regel positiever, denkt creatiever en leert makkelijker nieuwe dingen. Maar koffie vormt ook een prima ijsbreker in gesprekken, waardoor er meer interactie (en kruisbestuiving) ontstaat op de werkvloer. Een echte sfeermaker dus!

Koffie verbindt

"De koffie staat altijd klaar", luidt een veelgehoorde uitnodiging van organisaties. Koffie is sociaal. Een synoniem voor gastvrijheid. In een tijd waarin veel keuze is, internet alles transparant maakt en de drempel om over te stappen laag is, is het belangrijk voor organisaties om in een sterkere klantrelatie te investeren.

Een mooi visitekaartje

Van oudsher was er één grote pot koffie en daar moest iedereen het mee doen. Dat is vandaag de dag wel anders. Koffie draagt bij aan de professionele uitstraling van de organisatie. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het visitekaartje dat u afgeeft. Want laten we eerlijk zijn: een smaakvolle kop koffie, met zorg geserveerd, maakt dat u zich welkom voelt of gewaardeerd wordt.

Lees hoe u de wensen van uw medewerkers kunt vertalen naar de beste koffie op het werk.