Succes tip #3

maandag, 27 March, 2017

voor een succesvolle koffievoorziening op uw kantoor.

#3. Creëer mogelijkheden voor interactie 

Door de digitalisering en de opkomst van flexibele werkplekken communiceren medewerkers veelal online met elkaar. Dit creëert een stijgende behoefte aan menselijk contact. Uit de NESCAFÉ Koffiemonitor (2017) blijkt dat 46% van de respondenten in het bestaande bedrijfsleven een sfeervolle koffiehoek met smaakvolle koffie onmisbaar vindt.

Betere prestaties

Daarnaast is het al jaren bekend dat betrokken medewerkers zorgen voor betere prestaties van een organisatie. Koffie faciliteert echte verbinding tussen collega’s en dat is iets waar mensen in deze tijd naar op zoek zijn. Het bieden van een aantrekkelijke koffiehoek waar medewerkers informeel kunnen samenkomen is dus heel waardevol. 

Interactie door variatie

Naast de inrichting van een koffiehoek heeft ook het aanbod in koffievariaties invloed op de interactie. Als er alleen zwarte koffie wordt aangeboden haalt 48% van de respondenten voor elkaar koffie. Al bij de mogelijkheid van drie variaties haalt 54% voor elkaar koffie en als er meer dan drie variaties worden aangeboden, haalt zelfs 66% koffie voor elkaar.

Heeft u Succes tip #1 gemist? Klik dan op de rode button.