Nestlé Professional lanceert nieuwe website

maandag, 1 June, 2015

Nestlé Professional lanceert vandaag een nieuwe website voor de professionele markt.
Het aanbod van Nestlé Professional Food en Nestlé Professional Beverages is nu samengebracht op één website. Op de website is informatie te vinden over de koffiemachines, ingrediënten en service van NESCAFÉ Alegria en NESCAFÉ Milano en de professionele Food producten van MAGGI, CHEF® en BUITONI. De website is ontwikkeld op basis van insights vanuit een customer journey onderzoek, om de website zo optimaal mogelijk in te richten.
 
De website maakt veel gebruik van beeldmateriaal om bezoekers inspiratie en relevante informatie te geven over de producten en recepturen van Nestlé Professional. Hierbij zijn de NESCAFÉ  koffiemachines zelfs voorzien van 3D-beeldmateriaal, uniek in de Nederlandse koffiemarkt. De zeer gebruiksvriendelijke interface laat gebruikers binnen één of twee clicks navigeren naar alle relevante informatie. Of dit nu de oriëntatie naar een nieuwe koffiemachine betreft of een receptuur. Door uitgebreide filters is het eenvoudig om zowel de meest geschikte zakelijke koffiemachine als bijvoorbeeld glutenvrije producten te vinden.
 
Het NESCAFÉ segment van de site richt zich voornamelijk op inkopers van koffie in de zorg, leisure en het bedrijfsleven, waarbij Food focust op chef-koks en zakelijke keukens, cateraars en groothandels. Met de recepturentool kunnen cateraars en professionele chefs bladeren door alle recepturen en filteren op seizoen, thema, keuken en moeilijkheidsgraad. Ook krijgen ze inspiratie om andere maaltijden of gerechten te bereiden met meer variatie. Zo kan aan de hand van MAGGI-, CHEF®- of BUITONI-producten worden gezocht naar bijpassende recepturen.
 
Online user journey
De user experience, de indeling en route die de bezoeker aflegt op de site, is bepaald op basis van een online user journey onderzoek. Deze is uitgevoerd door Netmarketing onder de verschillende doelgroepen van Nestlé Professional Nederland. Zo is de optimale indeling van de website tot stand gekomen. Hierbij ligt de focus op gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker, innovatie en inspiratie; kenmerken die ook Nestlé Professional goed omschrijven. Het webdesign is ontwikkeld door Ogilvy Paris en wordt wereldwijd uitgerold in de 97 landen waar Nestlé Professional actief is. De site is bovendien volledig responsive en daarmee geschikt voor gebruik op mobiel, tablets en overige devices.  
 
De frisse en moderne look & feel van onze nieuwe website laat gebruikers onze producten en concepten optimaal beleven. Uit uitgebreide tests blijkt dat onze gebruikers nu veel sneller de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. Doordat we de krachten van Food en Beverages hebben gebundeld, zorgen we voor een sterke online positie binnen de professionele voedings- en drankenmarkt. Kortom een website waar we erg trots op zijn”, aldus Laurent Willaerts, Directeur Nestlé Professional.