Workplace experience grootste uitdaging van facility manager

woensdag, 14 April, 2021

Workplace Experience uitdaging facility

De vraag hoe het kantoor van de toekomst eruit moet zien leeft enorm onder facility managers. Wat medewerkers én gasten voelen en ervaren binnen een organisatie wordt steeds belangrijker. Toch is het voor velen een pittige zoektocht naar de balans tussen werkplek en ontmoetingsplaats die het beste bij hun organisatie past. Nestlé Professional onderzoekt middels de benchmark Workplace Experience 2021 welke stappen er worden gezet en hoe de werkplek van de toekomst eruit komt te zien. Ben jij al klaar voor de toekomst?

Bij het optimaliseren van de workplace experience speel jij als facility manager een cruciale rol, maar pak je die ook al voldoende? Natuurlijk wil je de reis en interactie van medewerkers en gasten zo optimaal mogelijk maken. Echter, ervoor zorgen dat medewerkers het beste uit zichzelf halen en tegelijkertijd ook op een positieve manier de beleving van gasten, leveranciers, klanten of patiënten beïnvloeden is een behoorlijke kluif! Herkenbaar?

‘Hoe vind je de juiste balans tussen werkplek en ontmoetingsplaats die het beste bij jouw organisatie past?’

Workplace Experience uitdaging facility

 

Meer dan functioneel

Een werkplek is tegenwoordig zoveel meer dan een plek om alleen maar te werken. Natuurlijk draait het om functionaliteit, maar we zien ook dat uitstraling, verbinding, dienstverlening en ontspanning van grote toegevoegde waarde zijn. Daarbij mogen we de rol van een goede kop koffie uiteraard niet vergeten. Medewerkers willen vooral ontzorgd worden, maar hoe moet die werkplek van de toekomst er dan uitzien? Hoe vind je de juiste balans tussen werk- en ontmoetingsplek die het beste bij jouw organisatie past? Dit zijn stuk voor stuk vragen waar veel facility managers mee worstelen.

 

Over het algemeen zijn we het eens dat de werkplekken van de toekomst flexibeler zijn zodat werknemers - als het werk het toelaat - zelf kiezen hoe, waar en wanneer ze werken. Daarnaast dienen ze het samenwerken en het welzijn te ondersteunen. Als organisatie moet je op zoek naar díe elementen die het werkgeluk én de betrokkenheid van je medewerkers verhogen. Aan jou de taak als facility manager om een werk- en ontmoetingsplek te creëren die je zintuigen prikkelt waardoor je deze zowel beleeft, voelt, ruikt als proeft! Dat is echter niet alles. De razendsnelle ontwikkeling van de technologie biedt de kans nieuwe toepassingen te implementeren en processen verder te digitaliseren, maar ook het menselijke aspect mag niet over het hoofd gezien worden. Zorgdragen voor, en het behouden van een passende organisatiecultuur is een uitdaging op zich, juist nu we steeds minder tijd voor elkaar lijken te hebben.

 

Benchmark jezelf Workplace Experience uitdaging facility

Ben jij net als Nestlé Professional - koffiepartner voor de zakelijke markt – benieuwd of jouw organisatie klaar is voor al deze uitdagingen? In de benchmark Workplace Experience 2021 staat de werkbeleving binnen organisaties centraal. Welke stappen zet jij als facility manager nu al op het gebied van workplace experience? Wat zijn je uitdagingen en je grootste ambities? Daar zijn we ontzettend benieuwd naar! Door mee te doen aan de benchmark weet je straks precies waar jij staat en hoe ver andere facility managers zijn. Uiteraard delen we de uitkomsten in een gedegen trendrapport, zodat je kunt leren van de trends en ontwikkelingen en van organisaties die er goed op weg zijn richting de werkplek van de toekomst. Doe je mee?