test

Workplace experience grootste uitdaging van facility manager

De vraag hoe het kantoor van de toekomst eruit moet zien leeft enorm onder facility managers. Wat medewerkers én gasten voelen en ervaren binnen een organisatie wordt steeds belangrijker. Toch is het voor velen een pittige zoektocht naar de balans tussen werkplek en ontmoetingsplaats die het beste bij hun organisatie past. Nestlé Professional onderzoekt middels de benchmark Workplace Experience 2021 welke stappen er worden gezet en hoe de werkplek van de toekomst eruit komt te zien. Ben jij al klaar voor de toekomst?

Bij het optimaliseren van de workplace experience speel jij als facility manager een cruciale rol, maar pak je die ook al voldoende? Natuurlijk wil je de reis en interactie van medewerkers en gasten zo optimaal mogelijk maken. Echter, ervoor zorgen dat medewerkers het beste uit zichzelf halen en tegelijkertijd ook op een positieve manier de beleving van gasten, leveranciers, klanten of patiënten beïnvloeden is een behoorlijke kluif! Herkenbaar?

‘Hoe vind je de juiste balans tussen werkplek en ontmoetingsplaats die het beste bij jouw organisatie past?’

                                                  Meer dan functioneel

Twee personen werken bij het raam en drinken lachend koffie - Nestlé Professional

Een werkplek is tegenwoordig zoveel meer dan een plek om alleen maar te werken. Natuurlijk draait het om functionaliteit, maar we zien ook dat uitstraling, verbinding, dienstverlening en ontspanning van grote toegevoegde waarde zijn. Daarbij mogen we de rol van een goede kop koffie uiteraard niet vergeten. Medewerkers willen vooral ontzorgd worden, maar hoe moet die werkplek van de toekomst er dan uitzien? Hoe vind je de juiste balans tussen werk- en ontmoetingsplek die het beste bij jouw organisatie past? Dit zijn stuk voor stuk vragen waar veel facility managers mee worstelen.

 

Over het algemeen zijn we het eens dat de werkplekken van de toekomst flexibeler zijn zodat werknemers - als het werk het toelaat - zelf kiezen hoe, waar en wanneer ze werken. Daarnaast dienen ze het samenwerken en het welzijn te ondersteunen. Als organisatie moet je op zoek naar díe elementen die het werkgeluk én de betrokkenheid van je medewerkers verhogen. Aan jou de taak als facility manager om een werk- en ontmoetingsplek te creëren die je zintuigen prikkelt waardoor je deze zowel beleeft, voelt, ruikt als proeft! Dat is echter niet alles. De razendsnelle ontwikkeling van de technologie biedt de kans nieuwe toepassingen te implementeren en processen verder te digitaliseren, maar ook het menselijke aspect mag niet over het hoofd gezien worden. Zorgdragen voor, en het behouden van een passende organisatiecultuur is een uitdaging op zich, juist nu we steeds minder tijd voor elkaar lijken te hebben.

Benchmark jezelf

Twee collega's nemen informatie met elkaar door - Nestlé Professional

Ben jij net als Nestlé Professional - koffiepartner voor de zakelijke markt – benieuwd of jouw organisatie klaar is voor al deze uitdagingen? In de benchmark Workplace Experience 2021 staat de werkbeleving binnen organisaties centraal. Welke stappen zet jij als facility manager nu al op het gebied van workplace experience? Wat zijn je uitdagingen en je grootste ambities? Daar zijn we ontzettend benieuwd naar! Door mee te doen aan de benchmark weet je straks precies waar jij staat en hoe ver andere facility managers zijn. Uiteraard delen we de uitkomsten in een gedegen trendrapport, zodat je kunt leren van de trends en ontwikkelingen en van organisaties die er goed op weg zijn richting de werkplek van de toekomst. Doe je mee?

Drie collega's kletsen onder het genot van een kopje koffie - Nestlé Professional
BENIEUWD HOE JOUW ORGANISATIE DE WORKPLACE EXPERIENCE KAN VERBETEREN?

Benchmark jouw organisatie op gebied van Workplace Experience en ontdek trends en ontwikkelingen waar jullie verder mee aan de slag kunnen

GERELATEERDE ARTIKELEN

8008c35adad69af7e1211e5362c963d3

5 factoren voor puur kantoorgeluk

"Customers will never love a company until the employees love it first". Misschien is het deze uitspraak die ervoor zorgt dat bedrijven een 'Chief Happiness' of 'Inspiration Officer' in de arm nemen. En dat zorgt voor nieuwsgierigheid. Want wat voor arbeidsvitaminen hebben deze geluksbezorgers voor de organisatie in petto? En...kunt u zelf ook bijdragen aan het geluk van collega's?

18eb2df233483d9c06c4a1117a75b5a5_1

Goede koffie, goed humeur? Haal het beste uit koffie op het werk.

Voor de één een noodzakelijke kick-start of gewoonte, voor de ander de ultieme guilty pleasure. Nederlanders zijn gek op koffie. Ons kikkerlandje staat met 21 miljard kopjes koffie zelfs te boek als 13e land ter wereld. Niet zo gek dat we op kantoor naar een kwalitatief goede kop koffie verlangen. Koffie is er in vele soorten en smaken. Maar wat bepaalt de smaak van koffie?

Vrouw aan het werk op haar laptop in een café en kijkt uit het raam  - Nestlé Professional

5 tips voor het vergelijken van koffieleveranciers - Zó maakt u de beste keuze.

U weet precies wat u wilt. Toch kan het vergelijken van koffie-leveranciers een tijdrovende klus zijn. Het loont om eens in de zoveel tijd te onderzoeken of u nog op uw plek bent bij uw huidige leverancier. Hoe dat werkt, leest u in deze blog.

35a08bf2069838209c9dc4494dba0a5b_0

Zó maakt u voor iedereen een goede keuze: organiseer een koffieproeverij

Zoveel mensen, zoveel smaken. Hoe zorgt u ervoor dat u de beste koffie voor uw organisatie kiest? Door het nuttige met het aangename te combineren! Creëer een positieve sfeer rondom de koffiekeuze en laat de organisatie mee proeven. Kleine moeite, groot plezier.