35a08bf2069838209c9dc4494dba0a5b_0

Zó maakt u voor iedereen een goede keuze: organiseer een koffieproeverij

Zoveel mensen, zoveel smaken. Hoe zorgt u ervoor dat u de beste koffie voor uw organisatie kiest? Door het nuttige met het aangename te combineren! Creëer een positieve sfeer rondom de koffiekeuze en laat de organisatie mee proeven. Kleine moeite, groot plezier.

Organiseer een koffieproeverij.
Smaken verschillen: Laat de organisatie meeproeven

Medewerkers zijn de grootste koffiedrinkers van de organisatie. Werkgevers bieden graag een goede kop koffie aan, onder meer vanwege het positieve effect op de tevreden medewerkers. Het is dan ook niet voor niets dat zij vaak worden betrokken bij de koffiekeuze. Smaken verschillen, dus waarom medewerkers niet hun voorkeur laten uitspreken?

Organiseer een koffieproeverij en nodig van elke afdeling één of twee collega's uit. Zo kunnen medewerkers zelf invloed uitoefenen op hun koffie (en die van hun afdeling). En dat niet alleen, het is ook een leuke informele gelegenheid om elkaar eens beter te leren kennen.

Drie personen drinken samen een kop koffie bij het raam - Nestlé Professional

Van koffieliefhebber naar ambassadeur

Schakel voor de gelegenheid een kantoorbarista in, dan is de koffiebelevenis pas echt compleet. Een barista maakt, versiert en serveert koffie en kan u er werkelijk alles over leren. Eén ding is zeker, na de proeverij is de organisatie een aantal blije medewerkers, koffieliefhebbers én ambassadeurs rijker.

Het belang van goede koffie

Koffie is van een niet te onderschatten invloed op de organisatie. Door de digitalisering en de opkomst van flexibele werkplekken stijgt de behoefte aan menselijk contact en daarin speelt koffie een belangrijke rol. Het belang van koffie op de werkvloer neemt toe.

Een echte sfeermaker

Wie een aantal koppen koffie per dag drinkt is in de regel positiever, denkt creatiever en leert makkelijker nieuwe dingen. Maar koffie vormt ook een prima ijsbreker in gesprekken, waardoor er meer interactie (en kruisbestuiving) ontstaat op de werkvloer. Een echte sfeermaker dus!

Koffie verbindt

"De koffie staat altijd klaar", luidt een veelgehoorde uitnodiging van organisaties. Koffie is sociaal. Een synoniem voor gastvrijheid. In een tijd waarin veel keuze is, internet alles transparant maakt en de drempel om over te stappen laag is, is het belangrijk voor organisaties om in een sterkere klantrelatie te investeren.

Een bruin kopje koffie waar zonlicht op schijnt - Nestlé Professional

Een mooi visitekaartje 

Van oudsher was er één grote pot koffie en daar moest iedereen het mee doen. Dat is vandaag de dag wel anders. Koffie draagt bij aan de professionele uitstraling van de organisatie. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het visitekaartje dat u afgeeft. Want laten we eerlijk zijn: een smaakvolle kop koffie, met zorg geserveerd, maakt dat u zich welkom voelt of gewaardeerd wordt.

Lees hoe u de wensen van uw medewerkers kunt vertalen naar de beste koffie op het werk.

GERELATEERDE ARTIKELEN

8008c35adad69af7e1211e5362c963d3

5 factoren voor puur kantoorgeluk

"Customers will never love a company until the employees love it first". Misschien is het deze uitspraak die ervoor zorgt dat bedrijven een 'Chief Happiness' of 'Inspiration Officer' in de arm nemen. En dat zorgt voor nieuwsgierigheid. Want wat voor arbeidsvitaminen hebben deze geluksbezorgers voor de organisatie in petto? En...kunt u zelf ook bijdragen aan het geluk van collega's?

c8eb8242aa62e00092d56b3d27b70c6e

Hot, hip en happening...dít zijn de trends in zakelijk koffieland

Wereldwijd drinken we met z'n allen circa 400 miljard kopjes koffie per jaar. En daarvan wordt in Nederland meer dan de helft op kantoor gedronken. De geurige aroma is dan ook niet meer weg te denken van de werkvloer. De laatste jaren heeft de vraag naar koffie zich enorm ontwikkeld. Zo ook het aanbod, wat qua smaak bijna niet meer onderdoet voor de gemiddelde koffietraktatie die we op een terras geserveerd krijgen. Wat staat ons de komende tijd te wachten?

18eb2df233483d9c06c4a1117a75b5a5_1

Goede koffie, goed humeur? Haal het beste uit koffie op het werk.

Voor de één een noodzakelijke kick-start of gewoonte, voor de ander de ultieme guilty pleasure. Nederlanders zijn gek op koffie. Ons kikkerlandje staat met 21 miljard kopjes koffie zelfs te boek als 13e land ter wereld. Niet zo gek dat we op kantoor naar een kwalitatief goede kop koffie verlangen. Koffie is er in vele soorten en smaken. Maar wat bepaalt de smaak van koffie?

drying_coffee_beans_1_0

De 7 meest bizarre koffieweetjes - Wedden dat jij dit niet wist?

Een kopje koffie is voor jou waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld. Je staat er mee op en sluit de dag er ook weer mee af. Toch zal jij je verbazen over de volgende bizarre koffieweetjes, want jij en jouw collega’s zullen deze koffie wist-je-datjes waarschijnlijk niet weten.